Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Crownline 320 CR


A 2007-es modellévben bevezetett cruiser jövőre is a Crownline zászlóshajója marad. Mint ilyen, különös figyelmet kap a cégen belül. A hajó dízelmotorral szerelt változatát a Wiking Marina jóvoltából tesztelhettük a Dunán. A hazai vizeken hatalmasnak tűnő jacht a tengeren is megállja a helyét, napi használatra nagyszerű társ, de hosszabb túrákra is kiválóan alkalmas.

A két, egyenként 4200 köbcentiméteres motor már halkan duruzsolt mire kiballagtunk a végtelen hosszúnak tűnő móló végére. A széles, tíkfával borított platform hívogatóan fogadja a vendéget. A bal oldalon lévő hatalmas panelbe két parti csatlakozókábel is fut és tölti az akkumulátorokat. A bal oldalon kis ajtó vezet a cockpitba, illetve a külső szalonba. Széria-felszerelés a keménytető és a hozzá kapcsolódó teljes sátorponyva. Így ez a rész - a kis konyhával - valóban jól használható rossz időben is. A padló szőnyeggel van borítva. A szürke színek ellenére kellemes, otthonos a hangulat. A kabin egy légtér.

 

A lejárattal szemben kényelmes franciaágy, jobbra a konyha, balra pedig a szalon. A jobb hátsó falon hatalmas kapcsolótábla. Itt kell választanunk energiaforrást, amely lehet a parti csatlakozó, a főmotorok illetve benzines vagy dízel generátor. Ez utóbbira azért van szükség, hogy a légkondicionáló - amelyet használhatunk hűtésre vagy fűtésre - miatt ne kelljen a nagy motorokat járatni, ha a nyílt vízen horgonyzunk. Kipróbáltuk. Nem teljesen hangtalan, olyan mint egy vitorlásmotor alapjáraton. Éppen érezni, hogy működik. Ez a kis kellemetlenség bőségesen megéri a szolgáltatásért amit nyújt, hiszen van fogyasztó bőven a hajón. Külső és belső hűtőszekrény, mikrohullámú sütő, audio- és videórendszer, elektromos horgonycsörlő, hideg-melegvizes hálózat stb. A komfort, amit ez a hajó nyújt szinte teljes. Egyedül a hátsó kabin szűkös kissé. Természetesen álló magasság van a szalonban és a konyhában. Az ágyon is fel lehet ülni kényelmesen.

 

A kormányállás az elegáns műszerfalra néz. Kényelmesek az ülések, jó a kilátás. A hajóorrba a szélvédő középső részének a felhajtása után lehet kilépni, hogy az ember elengedje az orrkötelet, majd beszedje a puffereket. Elindulunk. Az irányváltó digitális, de megfelelően alacsony fordulattal kezd. Nem lódul meg a hajó, amikor előre utasítást kap. A hajózóútban kényelmesen elférünk, de figyelni kell, mert alacsony a víz és közel egy métert merül a hajó. A dízelmotorok nem a sportos hajózást támogatják, de azért szinte megállíthatatlan erővel tolják a hajót siklásba. Hamar felmászunk az orrhullámunkra és alig 2500-as fordulaton zuhanunk észak felé. Nem érezni a sebességet, pedig nagyon haladtunk. Akkor jöttem rá mennyire komolyan megy ez a hajó, amikor itt az irodában válogattuk a képeket. Nagy és komoly erő van benne. Feltankolva, két emberrel közel kilenc tonna a gép tömege, de ez nem okoz gondot. Magasan, kényelmesen utazik a hajós. Nem lehet kibillenteni az egyensúlyából. A trimmkezelőt egy kicsit szokni kell. Hiába van odaírva, hogy bow down vagy up a megszokás nagy úr és csak a föl, le utasítás jutott el az agyamig. Természetesen fordítva működött a dolog. Amerikai - mosolygott Levente. - Nekik ezt így kell leírni: emeled a hajó orrát, süllyeszted a hajó orrát, hogy ezt mivel éred el senkit nem érdekel. Ha így, hát így. Majd megtanuljuk!
Jó ez a hajó. Öt év garancia jár hozzá. Igényesen van öszszeszerelve és pazar az alapfelszereltsége. Annyira új, hogy alig található róla információ a cég saját oldalán is. Még évekig friss marad a megjelenése. Érdemes kipróbálni. A dízelmotorokkal gazdaságosan üzemeltethető.


L. F.
Fotó: Szekeres

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink